Sanal Oyunlara Bakış Açınız Değişecek |
Oculus Rift
Oyunların artık hayatımızın her anında olduğu bu zaman diliminde Oculus Rift teknolojisiyle artık kendinizi tamamen oyunun içinde hissedeceksiniz. Oculus Rift'i diğerlerinden ayıran farkı ne? Hangi 3D seyirini kullanıyor? Devamı haberimizde.
09.11.2013 tarihli yazı 9850 kez okunmuştur.
Sony'nin Playstation 4'ü ve Microsoft'un Xbox One'nının yayınlanmasıyla birlikte daha büyüyen oyun sektörü, video ve oyun konsollarıyle da hayatımızın bir parçası konumuna geldi. Şüphesiz bugünlerde olduğu gibi oyunların önceden popüler olduğını söylesek yanlış bir ifadede bulunmuş olmayız. Tam da burada Oculus VR'nin hepimizin oyun dünyasına bakışını değiştirecek iyi ve belki de daha iyisi olacak bir teknolojisini tanıtacağız. Yıllar boyunca televizyona konsol bağladık ve bir denetleyiciyle de oyunlarımızı oynadık. Elimizde kullandığımız konsollardan dolayı saatlerce televizyona bakmak zorunda kaldık, sonra baş ve boyun ağrıları çektik, parmaklarımızın bile acıdığını zaman zaman dile getirdik.
► İlginizi Çekebilir : 3D Gözlükler ve Çalışma Prensipleri
Her ne kadar oyun oynarsak oynayalım aslına bakarsanız hiç bir zaman oyunun içinde tam olamadık. Ama bütün bu bakış açımız bu teknolojiyle birlikte değişecek ve artık kendimizi oyunun içinde hissedebileceğiz. Teknolojinin adı ise: Oculus Rift
Oculus Rift
Oculus Rift sanal gerçek kulaklıkların lideridir. İlk sanal gerçeklik gözlüklerini de oyun içine yerleştirmek gibi bir iddaaları vardı.
Oculus Rift ve diğer VR gözlüklerin arasındaki farklara değinecek olursak;
Oculus Rift ve diğer VR gözlüklerin arasındaki farklara değinecek olursak;
Stereoskopik Görüntü: Görüntülerin gözünüze doğal olarak sunulmasını sağlayan bir sistemdir, normal televizyon görüntülerinden farklıdır. Benim kendi 3D gözlüğüm de stereoskopiktir. Ve kesinlikle söylemeliyim ki diğer 3D gözlüklere oranla görüntüleri gerçek manada hissedebilmenize olanak tanıyor.
Ekransız Seyir: Bu sistemle kesinlikle kenarları görmüyorsunuz, çünkü bizim normal görme sınırlarımızın ötesinde 110 derecelik bir bakış açısı sağlıyor.
Baş İzleme: Oyun sırasında siz ne tarafa bakmak isterseniz, başınızı oynatmanız yeterli oluyor. Bu faktöründe oyunun gerçek hissedilebilirlik payını artırdığını söylesek yanlış bir saptama yapmış olmayız.
Diğer firmalar şu an hala parçasal düşünürken Oculus tam tersine düşünüyor. Şu anki amaçlarından biri bu gözlüğü daha da portatif hale getirmek. Oculus 2012 yılında yükselme manasında 250.000 $ olarak hedef belirlemişti ve bugün daha da başarılı olarak 2.400.000 $ topladı.
Oculus 2014 yılında bu oyun teknolojisinin daha da yayılmasını hedefliyor. Şu an bilgisayarlar, Linux ve Mac için geliştirilmeye çalışılıyor. İlerleyen zamanlarda hedef Android kullanıcıları için de ulaşılabilir olmasını sağlamak.
Kaynak:
►techbeat
YORUMLAR
ANKET
- Dünyanın En Görkemli 10 Güneş Tarlası
- Dünyanın En Büyük 10 Makinesi
- 2020’nin En İyi 10 Kişisel Robotu
- Programlamaya Erken Yaşta Başlayan 7 Ünlü Bilgisayar Programcısı
- Üretimin Geleceğinde Etkili Olacak 10 Beceri
- Olağan Üstü Tasarıma Sahip 5 Köprü
- Dünyanın En İyi Bilim ve Teknoloji Müzeleri
- En İyi 5 Tıbbi Robot
- Dünyanın En Zengin 10 Mühendisi
- Üretim için 6 Fabrikasyon İşlemi
- Enerji Yönetiminde Ölçümün Rolü: Verimliliğe Giden Yol
- HVAC Sistemlerinde Kullanılan EC Fan, Sürücü ve EC+ Fan Teknolojisi
- Su İşleme, Dağıtım ve Atık Su Yönetim Tesislerinde Sürücü Kullanımı
- Röle ve Trafo Merkezi Testlerinin Temelleri | Webinar
- Chint Elektrik Temel DIN Ray Ürünleri Tanıtımı
- Sigma Termik Manyetik Şalterler ile Elektrik Devrelerinde Koruma
- Elektrik Panoları ve Üretim Teknikleri
- Teknik Servis | Megger Türkiye
- Güneş Enerji Santrallerinde Yıldırımdan Korunma ve Topraklama
- Megger Türkiye Ofisi
Aktif etkinlik bulunmamaktadır.