elektrik port üyelik servisleri elektrik port üyelik servisleri

Çocuklara Programlamayı Öğreten Arduino Projesi |
Primo

Primo, programlama mantığını içten ve büyülü bir öğrenme deneyimi yaratmak için şekilleri, renkleri ve mekansal farkındalığı kullanan bir oyun setidir. Bu mükemmel oyun hakkında daha fazla bilgi edinmek için Primo'nun yaratıcılarından biri olan Matteo Loglio ile yapılan röportajı okuyabilirsiniz.



A- A+
30.11.2013 tarihli yazı 5698 kez okunmuştur.
Primo, programlama mantığını içten ve büyülü bir öğrenme deneyimi yaratmak için şekilleri, renkleri ve mekansal farkındalığı kullanan , çocuklara oyun oynayarak algoritma ve programlama yeteneği kazandıran bir Arduino At Heart ürünüdür. Uzun yıllar süren araştırmalar sonucu , Matteo Loglio ve ekibi bu eşsiz ürünü çocuklarımızın beğenisine sunmuştur.

 

Primo nasıl ortaya çıktı?
 
Her şey Lugano MAlnD'de master yaparken bir öğrenci projesi olarak başladı. Her öğrencinin kendi projesi için bir alan seçebildiği "Designing Advanced Artifacts" adlı bir kurs vardı. Benim seçimim "Çocuklara eğlenceli yoldan bilim ve teknolojiyi nasıl öğretebiliriz?" oldu.
 
Yaptığım ilk şey Chiasso'da bir anaokulunu ziyaret etmek oldu. Bir kaç günümü öğretmenlerle konuşarak ve çocukları oynarken seyretmekle geçirdim. Hâlâ Primo'nun gelişimi için çok önemli olan, ortaya çıkmamış fikirleri toplayabilirdim. Ardından bu konu üzerinde geçmişte nasıl bir yaklaşım olduğu hakkında bir araştırma yaptım. Seymour Papert'in "Mindstorms"unu keşfettim, bence bu alanda en kayda değer kitaplardan biriydi. Jean Piaget'in biliş psikolojisindeki ilk çalışmalarını da bu şekilde keşfettim, ki Papert buradan ilham almıştı.
 
 

Başka önemli ilham kaynağı?

Papert çalışmalarını, hâlâ ilkokul ve ortaokullarda kullanılan yenilikçi bir bilgisayar grafik yazılımı olan Logo'ya çevirdi. Scratch'in babası gibi bir şey, daha basit fakat çok güçlü; Logo'nun asıl amacı çocukların sorunlarla yüzleşmenin ve bilgiyi özümsemenin yollarını artırmaktı. "Phsical turtle" isimli Logo uygulamaları, bazı istisnalar hariç, ekran üzerindeydi. Farklı bir amaç doğrultusunda Ardunino gibi yeni protatif araçların yardımıyla oradan başlamak istedim. Bütün teknolojiyi, ekranları ve teknolojik parçaları üründen saklamak büyük bir meydan okumaydı. Dikkat dağıtıcı olacak şeylerden uzak, büyülü ve ilgi çekici bir deneyim oluşturmak için her şey gizliydi. Çocuklar her şeyin bir ekranda olabileceğini biliyordu fakat tahta robotlar hâlâ keyifli bir sürprizdi onlar için. Projenin geri kalanı çok basitti aslında,  üç yönerge için Logo konseptini basitleştirmek gerkiyordu; ileri sol ve sağ, sonra bir "fonksiyon" ekle, daha ileri seviyeler için; asıl düşünce artan zorluk ve meydan okumaların olduğu seviyeleri oluşturmaktı. Primo'nun ne olduğu hakkında bir anahtardı bu çünkü LOGO bu tarz meydan okumaları içermiyordu.

 

Primo nasıl çalışıyor?

"Cubetto" dediğimiz gülen bir robot var, kaybolmuş ve evine dönmek zorunda. Hareket ettirmenin tek yolu da doğru komutları vermek. Komutlar çok sınırlı: ileri, sol, sağa dön. Sıralanmış boşlukların içerisine doğru komutları yerleştirmek zorundalar. Bu yolda çocuklar problemi çözmek için, sadece renk ve tahta blokları kullanarak, okur yazarlığa, önceden sahip olunan bilgisayar, klavye veya ekran bilgilerine ihtiyaç duymadan basit algoritmalar oluşturabiliyor.
Basitçe, öğretmen (veya veli) cubetto'yu ve evini zemine yerleştiriyor. Çocuklar cubetto'yu evine ulaştırmak için kısıtlı öğeleri kullanarak bir yol oluşturmak zorunda.

 
 
►İlginizi Çekebilir: Arduino İle Melodi Geliştirmek

Promo nasıl ürün haline geldi?

Prototip aşamasından sonra, Filippo Yacop ile Primo'yu gerçek bir ürün haline getirmeye karar verdik, böylece bir şirket finanse etti, primo.io, ve üretilmesi niyetiyle ve umuduyla dünya çapında okullara dağıttık. MiProto'dan Jush Valman ,Lucia Rabago ve Beatrice Finauro ile bir ekip topladık. Her üye Primo'yu gerçek bir ürün haline getirmek için özel yeteneklerini ortaya koydu. Maliyetten lojistiğe bir takım kısıtlamalar oluştu. Takım olarak gerçek dünya için yeniden düzenlemeliydik. Bu ürüne olan bakışınızı değiştiriyor.

 
Arduino At Heart

Ve ardından Ardunio At Heart Programında yer almak istediniz, neden?

İlk olarak girişimcilikte yer almak istedik. Merkezi şirket yapımcısı olarak düşünmeye ve ürün geliştirmeye odaklanıyoruz. Satış ve tanıtım tamamıyla farklı bir aktivite ve iş yönüyle geliştirmek için zaman gerekiyor. Bu işler küçük firmalar için elde etmesi imkansız ve son derece pahalı şeyler. Ardunio at Heart bu alanda kaynaklarını kullanılabilir hale getirerek bu sorunu çözdü. "Arduino onaylı" olma isteği ilerleme kaydetmemiz ve seviyemizi Arduino markası ile eşleşecek seviyeye getirme hususunda bir istek oluşturdu.

Primo konusunda en iyi şey neydi, neden yenilikçi?

Bence başından beri karmaşık tarafını göstermeden teknoloji öğreten araçlar geliştirmeye çalıştık. Normal olarak, çocuklar şu günlerde dokunmatik ekran ve bilgisayarlarla büyüyor, bu yüzden bu alanda gelişim göstermeliyiz. Kendi modelimizi oluşturduk, özellikle kendi amacımız için yaptık. Bilgisayarlar, laptoplar ve tabletler başka amaçlar için tasarlandı, biz scratchden başladık. Primo bir çok kez test edildi. 150 çocuk uzun süre kullandı, çok sevdiler fakat bunu yaygın olarak kullanana ve problem çözme yeteneklerini geliştirene kadar ne kadar yenilikçi olduğunu söyleyemeyiz. Bu sebepten dolayı primo etrafında bir şirket kurduk, şimdilik farklı geçmişlere sahip 6 kişiyiz. Kasım başında insanların bu projeyi destekleyip desteklemeyeceklerini görmek, geliştirmek, okul ve evlerde yaygınlaştırmak için Kickstarter sitesinde projemizi sunduk.

 

Son yıllarda öncelik çocukların teknolojiyle bir şeyler yapmasına odaklandı. kodlama ve elektronik tüm tüm dünyada yayıldı. Niye bir şeyi çocuklar için üretmeyi seçesiniz ki? Daha zor ve meşakkatli değil mi çocuklar için başlamak?
 
Belki biraz daha zor çünkü direkt olarak tanıtım yapamazsınız veya yetenekleri üzerinde çalışamazsınız. Tabi ki yetişkinlerden farklılar, değişiklikleri çabucak kavrayıp yeni şeyleri hızlı öğreniyorlar, bu yüzden konseptleri ve değerleri sürekli değişebiliyor. Herşey test edilmeli, fakat test süresince bir şeyleri sevip sevmediklerini görmek oldukça kolay. Dediğiniz gibi pek çok proje kod erişimini teknik olmayan insanlar için basitleştiriyor. Bu mükemmel. seksenlerde bilgisayarlarla olmak gibi. Bir kaç yıl önce insanların ulaşamadığı teknolojiyi insanlara veriyoruz. Sonuç olarak daha çok insan teknolojiye ulaşım imkanı sağlıyor. müzisyenler, ressamlar, tasarımcılar ve neden olmasın eğitimciler.


Kaynak
 
► Arduino Blog
 
 

Emre ARSLAN Emre ARSLAN Yazar Hakkında Tüm yazıları Mesaj gönder Yazdır



ANKET
Endüstri 4.0 için En Hazır Sektör Hangisidir

Sonuçlar