elektrik port üyelik servisleri elektrik port üyelik servisleri

Processing Programlama |
2. Bölüm

Processing 2001 yılında geliştirilmiş bir programlama dilidir. Diğer dillerden farklı olarak dijital sanatlara olan yatkınlığı ile ilgi çeken Processing dilinin uygulanmasını adım adım, 12 eğitimlik serimizde sizlere açıklamaya çalışacağız.



A- A+
27.03.2015 tarihli yazı 2745 kez okunmuştur.
Kodları kullanarak pixel dokunuşlar oluşturabileceğinizi biliyor muydunuz? Merak ediyorsanız daha fazla araştırmanıza gerek yok, aradığınızı burada bulabileceksiniz.


# 1: Çizim Yapın

İlk önce yapacağınız resmi şematiğe döküceğiz ki somut olarak görerek kodlarımızı yazmak kolay olsun. Bunun için kareli bir kağıt kullanabilirsiniz. 20x20lik karelere çizebilirsiniz. Ekranda büyük görünmesi için kodlarınızda bunu büyütebilirsiniz. Nasıl bir modelleme yapacağınızı anlamanız için şöyle bir örnek vereceğiz.

 

 
►İlginizi Çekebilir: Processing Programlama | 1. Bölüm


# 2:  Renklendirme

Yapacağınız resmin renklerini kararlaştıracağız. Eğer kararlaştırmışsanız sıra bu renkleri kendi içlerinde gruplandırırsanız kodlama kısmında rahat edersiniz.


# 3: Setup ve Kodsal Renklendirme

Eğer bütün söylenenleri yapmışsanız, planlarınız hazırsa artık Processing kısmına geçebiliriz. Programı açın ve setup kısmından boyutunuzu ayarların. Biz 20x20 dediğimiz için size(20,20) komutunu kullanacağız. Bu aşamada ekleyebileceğiniz bir başka alternatif ise arka plan rengi. Programda arka plan rengini değiştirmek istiyorsanız background(R,G,B) komutu ile istediğiniz kontrastlarda renkler ekleyerek arka planı ayarlayabilirsiniz.

 

 
Değerleriniz 0-255 aralığında olmalı. Örneğing background(255,255,255) kullanabileceğiniz maximum değerlerdir.


#Adım 4: Dikdörtgen Çizimi

Önceki eğitimimizde sadece çizgiler çizebilmiştik ve bu çizgileri kullanarak kareler oluşturabiliriz. Ama bunun yerine kullanacağımı kare çizme koduyla basitçe bu kareleri oluşturabiliriz. Rect(x,y,z,t) kodu bu işi görecek bizim için. (x,y) ve (z,t) arasında çizilecek bir dikdörtgeni temsil edecek ki karenin de bir dikdörtgen olduğunu unutmayalım.

 

 
►İlginizi Çekebilir: Arduino Hafıza Oyunu | Simon Says


Gelelim bu karelerin içlerini nasıl boyayacağımıza. Bunun için fill(R,G,B) kodunu kullanacağız. Resimde de göreceğiniz gibi, fill() kodu altında bulunan bütün şekiller kod içerisinde belirttiğiniz renk ile doldurulur.  Yeni bir renge geçmek istediğinizde bu rengi yeniden tanımlamalısınız.


#Adım 5: noStroke()

Çizimlerini ne boyama işleminiz bitti fakat şekillerin etrafında bulunan siyah sınırlar görüntüyü bozuyorsa bunun için bir çözüm olarak noStroke avantajını sunuyoruz.

 

 
►İlginizi Çekebilir: Arduino LCD Kullanımı


Void draw() alanınızın ilk satırına ekleyeceğiniz “noStroke();” kodu bu işi halledecektir. 

Kaynak:

► processing.org
Hakan Çolakoğlu Hakan Çolakoğlu Yazar Hakkında Tüm yazıları Mesaj gönder Yazdır



ANKET
Endüstri 4.0 için En Hazır Sektör Hangisidir

Sonuçlar